dimarts, 31 de març del 2020

DE QUÈ ENS DISFRESSEM AQUEST CURS?

AQUEST CURS EL TEMA TRIAT, PER LES AULES, HA ESTAT: 
          ELS INSECTES!
I EN QUIN INSECTE EN PENSAT NOSALTRES????
    SÍ! EN LES PAPALLONES! I LES ERUGUES!


L'AULA DE SISÈ B HA TRIAT PAPALLONES. DEDIQUEM UNS DIES A BUSCAR ALTRES INSECTES, AMB LA IDEA DE NO REPETIR-NOS. DESCOBRINT INSECTES ESPECTACULARS, AMB PODERS ANIMALS FANTÀSTICS... PERÒ... NOSALTRES TENIM UNA ERUGA A L'AULA! UNA ERUGA QUE HA FET LA SEVA CRISÀL·LIDA, I CADA DIA L'OBSERVEM, COMPTEM ELS DIES QUÈ FA QUE ESTÀ ALLÀ DINTRE, I OBSERVEM LA TEMPERATURA DE MANERA DIARIA PERQUÈ PENSEM QUE QUAN ARRIBI EL BON TEMPS SORTIRÀ UNA PAPALLONA REINA! UNA PAPILIO MACHAON!

AIXÍ QUE NO POT SER D'UNA ALTRE MANERA! FANTASIA I REALITAT....


A TREBALLAR! SÍ!
ENS DISFRESSEM DE PAPILIO MACHAON!


FEM CONVERSA: 

L: ENS FEM UN DISFRESSA PRIMER D’ERUGA I DESPRÉS DE PAPALLONA I FEM DE CARTRÓ COM SI TINGUÉSSIM UNA CRISÀL·LIDA
A: LA MEITAT D’ERUGUES I LA MEITAT DE PAPALLONES
L: FEM UNA FORMA DE GOTA A DINTRE DE LES ALES DE LES PAPALLONES I LI FEM ELS PUNTS VERMELLS I BLAUS
M: LA DISFRESSA POT SER QUE PRIMER ANEM D’ERUGA I DESPRÉS DE CRISÀL·LIDA
L: PODEM MOURE LES ALES AMB UNA MÀQUINA I UNA DIADEMA PER LES ANTENES, I PODEM FER UNA FLOR DE CARTRÓ
A: PODEM FER LES ALES DE METALL I UNA PALANCA AMB UN BOTÓ PER FER MOURE LES ALES
X: DE METALL NO, PERQUÈ PESA MOLT
N: I NO EL PODREM PORTAR, LES PODEM FER DE CARTOLINA
G: DE TELA
J: O DE GOMA EVA
M: LES ALES PODRIEN SER COM LES BUTXAQUES PERQUÈ NO ES VEGIN LES MANS
L: LES POTES DE LES PAPALLONES SÓN NEGRES ENS PODEM POSAR UNS GUANTS NEGRES COM SI FOSSIN LES POTES
G: TENEN 6 POTES
JENNI: SÍ, ELS INSECTES TENEN 6 POTES
X: LES ERUGUES SÓN COM CUS I ES MOUEN AIXÍ ( S’ARROSSEGA PER TERRA) I DESPRÉS TENEN UNES ALES GRANS COM D’ÀLIGA
L: JO M’IMAGINO LA MÀQUINA DE MOURE LES ALES (LA DIBUIXA)
ROSA: I QUINA ENÈRGIA LA FARIA FUNCIONAR?
L: LI POSEM PILES AL BOTÓ
N: AMB UNA MÀQUINA AMB DOS BOTONS PER FUNCIONAR AMB DOS ALES
A: JO PENSO EN UNA MÀQUINA ROBOT QUE PUGUI ANAR A POC A POC I CADA COP MÉS RÀPID AMB EL BOTÓ (VELOCITAT)
X: LA MÀQUINA PODRIA SER UNA ALTRE COSA
JENNI: JO CONEC UNA MÀQUINA MOLT POTENT QUÈ NECESSITA ENERGIA, PERÒ NO CONTAMINA!
L: LA VIDA!
G: ENS PODEM AGAFAR JUNTS PER CONNECTAR-NOS I DONAR-NOS ENERGIA
JENNI: QUINA ENERGIA NECESSITEM NOSALTRES? D’ON AGAFEM ENERGIA?
M: MENJANT!
A: BEBENT!
I: RESPIRANT!

MÀQUINA PER MOURE LES ALES
TELA PER FER LES ALES

    I QUÈ FEM AMB TOTES AQUESTES IDEES? DONCS LES AGAFEM I LES FEM REALITAT!

PER FER-HO PRIMER PARLEM DE COM SÓN LES PAPALLONES? LES VEIEM VOLAR AL PATI I HEM VIST UNA PAPILIO DE BEN A PROP, PERÒ... QUÈ MÉS? PERQUÈ SÓN UN INSECTE?

ANEM A BUSCAR LLIBRES A LA BIBLIOTECA! SOM-HI! NECESSITEM MÉS INFORMACIÓ!
L: LES PAPALLONES TENEN AL CAP, ELS ULLS, LA TROMPA I LES ANTENES
G: LES ANTENES SÓN PER OLORAR EL NÈCTAR QUE HI HA A LES FLORS
O: AGAFEN EL POL·LEN I EL PORTEN A LA CASA DE LES ABELLES I EL CONVERTEIXEN EN MEL
I: QUINA TROMPA?
L: LA QUE AGAFA EL NÈCTAR
C: EL LLEPA, ÉS MOLT LLARGA
M: ÉS UNA LLENGUA
L: I DESPRÉS LA RECULL
A: PERÒ COM SE’L MENJA? SI NO TE BOCA. HO FA COM SI FOS UNA CANYA PETITA?
L: LA TROMPA ÉS SU BOCA
N: QUAN ÉS UNA ERUGA FA UNA CRISÀL·LIDA I DESPRÉS LI CREIXEN LES ALES
M: I EL COS
I: L’ABDOMEN
JENNI: I EL TÒRAX.I QUANTES POTES TENEN LES PAPALLONES?
C: 2 COM LES ANTENES
MOLTS: 6
M: NO TOTS ELS ANIMALS TENEN 6 POTES, ALGUNS 2, ALGUNS 3, ALGUNS 4, ALGUNS 5...NO TOTS HAN DE TENIR 6
L: ELS OSSOS POLAR TENEN 4 PERÒ QUAN S’AIXEQUEN PER ESPANTAR ALS ALTRE ANIMALS ES POSEN SOBRE 2 POTES PER SEMBLAR MÉS GRANS
M: COMO LOS HUMANOS!
I: COMO LAS PERSONAS!
S: PERÒ LES PAPALLONES TENEN 6 POTES, 3 A CADA LADO
C: I TENEN 2 ALES
M: 2 A CADA COSTAT
C: 2 I 2...A SÍ! 4!
JENNI: VAN SEPARADES O JUNTES?
C: 2 VAN JUNTES I LES ALTRES 2 TAMBÉ JUNTES
M: JUNTES PERÒ NO TANT JUNTES, ESTAN UNA MICA SEPARADES
G: SEPARADES
JENNI: I SÓN IGUALS LES DUES ALES? FAN EL MATEIX DIBUIX?
N: UN COSTAT I L’ALTRE SÍ
J: UNA ALA ÉS MÉS GRAN I L’ALTRE MÉS PETITA
S: NO TENEN EL MATEIX DIBUIX
G: A AQUEST LLIBRE HI HA UN PLANETA DEL LLOC ON VIUEN LES PAPALLONES, ON VIUEN ÉS DE COLOR VERMELL (ASSENYALA EL MAPA ON ES VEUEN LES FRANGES EN VERMELL, ALLÀ ON PODEM TROBAR ELS DIFERENTS TIPUS DE PAPALLONES)
G: LES RATLLES DE LA PAPALLONA REINA SÓN IGUALS
M: TOTES SÓN IGUALS. ESTE TIENE UN PUNTITO , ESTE TAMBIEN! AQUESTA TÉ UNA PUNXA, AQUESTA TAMBÉ!
L: LA PAPALLONA REINA TÉ AQUÍ NEGRE, AQUÍ GROC, AQUÍ NEGRE, I AQUÍ GROC
C: SÓN VERTICALS?
JENNI: ALGUNES SÍ, ALTRES HORITZONTALS
G: AQUESTA D’AQUÍ A BAIX ÉS IGUAL QUE LA DEL COSTAT (LA INFERIOR), LA DE DALT ÉS IGUAL QUE LA DEL COSTAT PERÒ ARA ÉS LA DE DALT
S: LES DE DALT SÓN IGUALS I LES DE BAIX TAMBÉ SÓN IGUALS
M: I ELS COLORS TAMBÉ AQUÍ ÉS NEGRE, GROC, I AQUÍ TAMBÉ. ÉS COM UNA SÈRIE


AMB AQUESTES IDEES PROVEM DE FER UNA ALA DE PAPALLONA REINA, INTENTANT COPIAR EL SEU DIBUIX, PERQUÈ QUEDI IGUAL.





I CONTÍNUEM!







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Aventura a les coves del Salnitre!!!

Hola families, El passat dimecres 6 de març vam anar a les coves del Salnitre. Quan vam pujar ens van explicar les 3 normes que ara us direm...